Μετά από ένα …θερμό καλοκαίρι καμένης γης, «κανονικότητας» του τουρισμού, μαζικής διασποράς του ιού και θεσμικής καταιγίδας στην εκπαίδευση- με την ψήφιση σωρείας μέτρων στη Βουλή ενάντια στα θεμελιώδη εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα- η Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών, με συνέπεια και πίστη στη δυναμική της συλλογικής πάλης, έθεσε ως στόχο της την ενεργοποίηση του σωματείου και την, όσο γίνεται, μαζική αφύπνιση των συναδέλφων.

Στη βάση αυτή, αφού πρώτα κατέθεσε πρόταση οικονομικής στήριξης των πυρόπληκτων στο ΔΣ της ΕΛΜΕ και έβγαλε ανακοίνωση καταδίκης της πολιτικής της «πράσινης» ανάπτυξης που …μαυρίζει το φυσικό τοπίο, τη ζωή και το μέλλον χιλιάδων λαϊκών νοικοκυριών, στη συνέχεια έδωσε βαρύτητα στην καταδίκη της πολιτικής της συγκάλυψης των πραγματικών κενών στην εκπαίδευση, στα τερτίπια των παρασκηνίων και της αδιαφάνειας κατά τις τοποθετήσεις των νεοδιόριστων, αποσπασμένων και αναπληρωτών στη συνέχεια. Ειδικότερα, με πρόταση της παράταξής μας οργανώθηκε από το σωματείο παράσταση διαμαρτυρίας έξω από τη Διεύθυνσης Β/θμιας εκπαίδευσης(20/08), με απαίτηση την Ανκοινοποίηση του πίνακα όλων των τοποθετήσεων, την άρση των αδικιών, τη δήλωση όλων των κενών και τη διασφάλιση του δικαιώματος υποβολής νέων αιτήσεων, με την παράλληλη παράταση του χρόνου υποβολής τους. Πήραμε την πρωτοβουλία της διατύπωσης, της προβολής και της υποστήριξης αυτού του δίκαιου αιτήματος των συναδέλφων την ώρα της κινητοποίησης και αποσπάσαμε τη δέσμευση του διευθυντή της ΔΙΔΕ για υλοποίησή του. Έτσι, τα κενά αυξήθηκαν και οι τοποθετήσεις των συναδέλφων έγιναν με δικαιότερο και πιο αντικειμενικό και, κυρίως, πιο διαφανή τρόπο.
Αμέσως μετά, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, καλέσαμε πιεστικά τη σύγκληση του ΔΣ της ΕΛΜΕ, όπου αναδείξαμε το αίτημα των μειωμένων προσλήψεων των αναπληρωτών στην α’ φάση και τη διενέργεια άμεσα της β’ φάσης.

Επίσης, καταθέσαμε την πρόταση, η οποία ψηφίστηκε, για νέα παράσταση διαμαρτυρίας (6/09) στη ΔΙΔΕ, με στόχο την κατοχύρωση της υποβολής νέων αιτήσεων άρσης των αδικιών στις τοποθετήσεις των αναπληρωτών, την άμεση κάλυψη των κενών, τη μη κατάργηση των ολιγομελών τμημάτων και τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων υγειονομικής προστασίας των σχολείων(15 μαθητές στο τμήμα, αυξημένες προσλήψεις εκπαιδευτικών, υπαλλήλων της καθαριότητας κλπ).Στο ίδιο επίπεδο καταθέσαμε κείμενο ενάντια στο αυταρχικό μέτρο της επιβολής του εμβολιασμού και της ..αγοράς των διαγνωστικών test από τους ανεμβολίαστους, της αναστολής εργασίας και της εκδικητικής τιμωρίας των μη εμβολιασμένων, τιμωρία η οποία συγκαλύπτει την εγκληματική κυβερνητική πολιτική της διάλυσης του ΕΣΥ. Οι θέσεις αυτές δεν ψηφίστηκαν από το σωματείο, όμως αναδείχτηκαν στην εν λόγω παράσταση διαμαρτυρίας, γνωστοποιήθηκαν στους συναδέλφους, ενώ είχαν ήδη δημοσιοποιηθεί στα ΜΜΕ και συντέλεσαν καθοριστικά στην αποτροπή κλίματος κοινωνικού αυτοματισμού στα σχολεία.

Παράλληλα, στο ίδιο ΔΣ θέσαμε το ζήτημα της παρέμβασης της ΕΛΜΕ στα ..σεμινάρια των διευθυντικών στελεχών (8/09)που πραγματοποίησε η διοίκηση για την εφαρμογή του πολύ αντιδραστικού ν. 4823/2021 που ξεθεμελιώνει και τα υπολείμματα των κατακτήσεών μας, εργασιακών, παιδαγωγικών, μορφωτικών και δημοκρατικών. Η πρόταση της παράταξής μας συνοδεύτηκε από προκήρυξη, μέσω της οποίας ερμηνεύουμε το βάθος και την έκταση της αντιλαϊκής επίθεσης (αξιολόγηση-διαβάθμιση-αυτονομία, ιδιωτικοποίηση, πειθάρχηση, διάλυση του συλλόγου διδασκόντων, πολλαπλά βιβλία, μαζική μορφωτική απόρριψη των φτωχών κλπ).

Η πλειοψηφία του ΔΣ της ΕΛΜΕ (ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ/ΣΥΝΕΚ και ΠΕΚ/ΠΑΣΚ) αρνήθηκε την παρέμβαση στα σεμινάρια, συμφώνησε όμως στη διοργάνωση Κοινής Διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών σωματείων (ΕΛΜΕ-ΣΕΠΕ) στη Διεύθυνση Περιφερειακής Εκπαίδευσης Κρήτης (10/09), με στόχο την καταγγελία όλων αυτών των αντιδραστικών μέτρων (ν. 4823, 4692, 4777, 4763 κλ).
Εν όψει της προκηρυγμένης κινητοποίησης, κληθήκαμε από τον ραδιοφωνικό σταθμό politica να αναλύσουμε τους λόγους της αντίθεσής μας σε μια πολλών λεπτών πρωϊνή εκπομπή, όπου η εκπρόσωπος της παράταξής μας στο ΔΣ της ΕΛΜΕ ανέδειξε όλες τις πλευρές της θεσμικής λαίλαπας που ψηφίστηκε, ιδιαίτερα το καλοκαίρι, τις συνέπειες της υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης και τους πολλαπλούς κινδύνους από την έλλειψη στοιχειωδών υγειονομικών μέτρων ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων.

Η παράσταση πραγματοποιήθηκε, όμως ο Περιφερειακός Διευθυντής απαξίωσε για πολλοστή φορά τα σωματεία και υποτίμησε τους λαϊκούς αγώνες, δείχνοντας την περιφρόνησή του, με την απουσία του(!).Καταδικάσαμε αυτή την πολιτική της απαξίωσης της συλλογικής πάλης από τον επικεφαλής της διοίκησης της εκπαίδευσης και καλέσαμε τους συναδέλφους σε επαγρύπνηση και μαζική κινητοποίηση. Θεωρώντας επίσης ότι ο Μίκης Θεοδωράκης, με το εμπνευσμένο μουσικό έργο του και τους αγώνες του, εξέφρασε την αντίσταση του λαού και όλων των καταπιεσμένων λαών στην πολιτική της καταδυνάστευσης και της εκμετάλλευσής τους, βγάλαμε ανακοίνωση-απότισης φόρου τιμής στον σπουδαίο μουσουργό, επιδιώκοντας την ευαισθητοποίηση των συναδέλφων και της νεολαίας.
Με την έναρξη των μαθημάτων την τρέχουσα εβδομάδα, πιέσαμε για σύγκληση νέου ΔΣ.
Η πρότασή μας έπεσε στο κενό, αφού αρνήθηκαν οι προαναφερόμενες κυρίαρχες παρατάξεις, που για λόγους ιδεολογικής και πολιτικής τοποθέτησης, είτε σιωπούν μπροστά στην αντιλαϊκή επίθεση, είτε δείχνουν το δρόμο της συναίνεσης. Μετά από πιεστική διεκδίκηση και τηλεφωνική συνεννόηση των μελών του ΔΣ, ψηφίστηκε η πρότασή μας για συμμετοχή της ΕΛΜΕ στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο (15/09), σε συμπόρευση με τον ΣΕΠΕ, καθώς και η παραχώρηση συνέντευξης τύπου τη Δευτέρα (20/09) και η σύγκληση της ΓΣ του σωματείου την Τρίτη (21/09).Δεν ψηφίστηκε όμως η πρότασή μας για ενημερωτικές επισκέψεις στα σχολεία, γεγονός που δείχνει τον παραλυτικό ρόλο των κυρίαρχων γραφειοκρατικών παρατάξεων, ρόλος που βάζει αναχώματα στη μετατροπή της βουβής οργής της βάσης σε οργανωμένη και συλλογική πάλη. Αυτή τη συνδ. γραμμή της υποταγής αντιμάχεται η παράταξή μας, αξιοποιώντας όλα τα συλλογικά μέσα.

Η Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών προπαγάνδισε το συλλαλητήριο (15/09), συμμετείχε με πανό, προκηρύξεις και δηλώσεις στα ΜΜΕ ενάντια στον νόμο-λαιμητόμο που μετατρέπει το σχολείο σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο, τον εκπαιδευτικό από δάσκαλο σε σκυμμένο και φοβισμένο υπάλληλο στο εντατικό μεροκάματο του τρόμου και τον φτωχό μαθητή σε…πελάτη της καταρτισιμότητας, της μαθητείας και της αγοραίας πληροφορίας.

Σε όλη την επόμενη δύσκολη περίοδο που οι αίθουσες με τους 27 μαθητές θα μετατραπούν σε θερμοκήπια διασποράς του ιού, που θα αρχίσει η τρομοκρατία της Αξιολόγησης και πρακτικά θα ακυρώνονται ένα-ένα τα συλλογικά μας δικαιώματα, η Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών ως συνεπής αριστερή παράταξη, με βαθιά πίστη στα νικηφόρα αποτελέσματα της μαζικής πάλης, θα εντείνει την αγωνιστική δράση της, με όπλο την ενημέρωση, τη συσπείρωση, την ενότητα και την αντίσταση όλων των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των φοιτητών και των γονέων.