Με πολύ μεγάλη μαζικότητα συμμετείχαν την Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου χιλιάδες δάσκαλοι και καθηγητές στην πανεκπαιδευτική απεργία που κήρυξαν οι Ομοσπονδίες ΟΛΜΕ – ΔΟΕ με αιχμές την ανατροπή της ατομικής αξιολόγησης και τη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών καθώς και τις αυξήσεις στους μισθούς. Η κυβέρνηση της ΝΔ στην εκπνοή της θητείας της κήρυξε ξανά τον πόλεμο στους εκπαιδευτικούς, ενεργοποιώντας το μέτρο της ατομικής αξιολόγησης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, σε πρώτη φάση, για να το γενικεύσει οριζόντια το αμέσως επόμενο διάστημα.

Οι δρόμοι της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και των άλλων μεγάλων πόλεων δονήθηκαν από τις μαζικότατες διαδηλώσεις των εκπαιδευτικών που παλεύουν ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης. Την πολιτική εκείνη που με όχημα την ατομική αξιολόγηση έρχεται να χτυπήσει τα εργασιακά τους δικαιώματα, να προσβάλει τη σταθερή και μόνιμη εργασία, να χειραγωγήσει και να καθυποτάξει τους εκπαιδευτικούς.

Απέναντι σ’ αυτή την πολιτική, που απαξιώνει την εργασία των εκπαιδευτικών, που πολλαπλασιάζει και εντείνει τους ταξικούς φραγμούς, καλλιεργεί τον ανταγωνισμό και την ανθρωποφαγία, η μαζική συμμετοχή στην 24ωρη απεργία αποτελεί μια πολύ σημαντική και ελπιδοφόρα παρακαταθήκη. Εκφράζει την αγωνιστική διάθεση πολλών χιλιάδων εκπαιδευτικών ενάντια στην αυταρχική-αντιδραστική πολιτική της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ.

Παρά την ομόφωνη απόφαση που πάρθηκε για 24ωρη απεργία καθώς και για απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση, οι πλειοψηφίες των συνδικαλιστικών ηγεσιών στις Ομοσπονδίες ΟΛΜΕ – ΔΟΕ επιβεβαιώνουν για μια ακόμα φορά τη συνθηκολόγα γραμμή τους. Με την ευθύνη των συνδικαλιστικών παρατάξεων της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ οι κλάδοι των δασκάλων και των καθηγητών μένουν για μια ακόμα φορά μετέωροι, χωρίς επόμενο αγωνιστικό βήμα, δίχως την αναγκαία απεργιακή κλιμάκωση του αγώνα ενάντια στην κυβερνητική πολιτική. Σε αυτή την κατάσταση σοβαρό μερίδιο ευθύνης έχουν και οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ, οι οποίες επιδιώκουν φανερά να κατευθύνουν τις αγωνιστικές διαθέσεις των εκπαιδευτικών στην κάλπη.

Απέναντι στην πολιτική που χτυπά το Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τη μονιμότητα, πρέπει να υπάρξει συνέχιση και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων. Η απεργία-αποχή από τις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης που αποφάσισαν οι εκπαιδευτικοί μέσα από τις Γενικές τους Συνελεύσεις και κήρυξαν οι ΟΛΜΕ – ΔΟΕ πρέπει να αποκτήσει καθολικό χαρακτήρα, βάζοντας έτσι φραγμό στους νέους επίδοξους επιθεωρητές που θα επιχειρήσουν να περάσουν τις πόρτες των σχολικών αιθουσών.

Αθήνα

Ανθρώπινο βουερό και πολύχρωμο ποτάμι από χιλιάδες διαδηλωτές (δασκάλους και νηπιαγωγούς, καθηγητές, σπουδαστές καλλιτεχνικών σχολών, γονείς και φοιτητές) πλημμύρισε το κέντρο της Αθήνας αντιδρώντας στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς που οδηγούν στην απαξίωσή τους.
«Δάσκαλος σκυφτός, αμόρφωτος λαός», «παντού ξεσηκωμός να σπάει ο αυταρχισμός», «φτωχή παιδεία για λίγους και εκλεκτούς, αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς», «οι εκπαιδευτικοί δεν είναι συντεχνία, παλεύουν για Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία» και «η αξιολόγηση θα ανατραπεί, στους δρόμους, απεργίες, στάσεις κι αποχή», μερικά από τα συνθήματα που ακούστηκαν.

Στην κινητοποίηση συμμετείχαν με δικό τους μπλοκ και αγωνιστικό παλμό ο Εκπαιδευτικός Όμιλος και η Πορεία με κεντρικό σύνθημα «όταν η αξιολόγηση γίνεται νόμος, η αντίσταση είναι καθήκον» συσπειρώνοντας ένα αγωνιστικό δυναμικό.

Ηράκλειο

Στις 15 Φεβρουαρίου 2023, στην πλατεία Ελευθερίας, στο κέντρο του Ηρακλείου, …χτυπούσε δυνατά και μαχητικά η καρδιά της εκπαίδευσης στο δρόμο του αγώνα και της διεκδίκησης. Συγκεντρώθηκαν πάνω από 2.000 εκπαιδευτικοί του νομού μας, αλλά και από το νομό Λασιθίου, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα της ΕΛΜΕ και του ΣΕΠΕ. Στόχος ήταν η καταδίκη του μαύρου και αντιδραστικού μέτρου της ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ-ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ που επιβάλλεται στα πρώτα θύματα – πειραματόζωα, δηλαδή τους νεοδιόριστους συναδέλφους της περιόδου 2020-2021, τους οποίους η κυβέρνηση της ΝΔ δεν μονιμοποιεί, αν και έχουν περάσει τη δόκιμη περίοδο των δυο χρόνων.

Η ΕΛΜΕ Ηρακλείου -με το νέα αγωνιστικό πλαίσιο συγκρότησης του προεδρείου της- έδωσε νέα ώθηση στην κίνηση της βάσης του κλάδου, τόσο με τις ενημερωτικές συναντήσεις των σχολείων που προηγήθηκαν, που ήταν πρόταση της ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Εκπαιδευτικών, όσο και με την άμεση ενεργοποίησή της για την αποτροπή δρομολογημένης αξιολόγησης σε δυο σχολεία της πόλης, αλλά και με την καθημερινή μαχητική δράση, κυρίως, του προεδρείου της.

Στην κατεύθυνση της εμψύχωσης των νεοδιορίστων κάλεσε όλους τους νεοδιόριστους σε συνάντηση στο ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΕΙΟ την παραμονή της απεργίας, όπου η προσέλευση ήταν μαζική. Έγινε διεξοδική συζήτηση, διευκρινίστηκαν οι αποφάσεις των ΕΛΜΕ-ΟΛΜΕ, τα βήματα αντίστασης στην …επέλαση του επιθεωρητή-ελεγκτή και διαμορφώθηκε συλλογικό κλίμα ενωτικής πάλης.

Η συνάντηση πολλαπλασίασε τα θετικά της αποτελέσματα, που αποτυπώθηκαν στη μαζική και αγωνιστική απεργιακή συγκέντρωση, ενώ παράλληλα, οι πολλαπλές συνεντεύξεις (ραδιορφωνικές και τηλεοπτικές) της προέδρου, οι αντιπαραθέσεις της με τη διοίκηση της εκπαίδευσης σε τηλεοπτικά «τραπέζια» και συνδικαλιστικές συναντήσεις τόσο με τους «επιθεωρητές», όσο και με τους διευθυντές της εκπαίδευσης, δίνουν άλλο παλμό και αγωνιστικό τόνο στην ΕΛΜΕ Ηρακλείου. Γιατί η δημοκρατική βάση ξαναβρίσκει τη …φωνή της σε όλες τις συνδικαλιστικές δράσεις, αποφάσεις και θέσεις του νέου ΔΣ της ΕΛΜΕ.

Την Τετάρτη, με πρωτοβουλία της Αγωνιστικής Παρέμβασης, αφού ολοκληρώθηκε ο κύκλος των τοποθετήσεων στην απεργιακή συγκέντρωση, η πορεία βρέθηκε λίγα μέτρα πιο πέρα από την πλατεία, στο αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου, όπου ένωσε τη φωνή της με τους αρχαιολόγους και άλλους εργαζόμενους ενάντια στο ξεπούλημα των Μουσείων, που είναι η ψυχή και η ιστορία του λαού μας.
Παιδεία-Υγεία-Πολιτισμός χέρι-χέρι στον κοινό αγώνα διατράνωσαν την αντίθεσή τους στην αντιδραστική πολιτική της αποψίλωσης του λαού από τα βασικά δικαιώματά του.

Η μαζική και ειρηνική πορεία έφτασε στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, από όπου απουσίαζε ο …επικεφαλής διευθυντής και πολιτικός εκπρόσωπος του ΥΠΑΙΘ. Σε τηλεφωνική επικοινωνία με την πρόεδρο, επικαλέστηκε άδεια …που λήγει ακριβώς την επομένη της απεργίας(!)

Η μαζική συγκέντρωση προχώρησε σε συμβολική κατάληψη του κτιρίου για λίγη ώρα. Στο τέλος, και μετά από επιθυμία των παρευρισκόμενων νεοδιορίστων, ένα μικρό τμήμα της πορείας βρέθηκε στη ΔΙΔΕ Ηρακλείου, όπου η πρόεδρος τη ΕΛΜΕ έθεσε το αίτημα της ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ των νεοδιορίστων με μια απλή διαπιστωτική πράξη του διευθυντή, εξηγώντας του ότι αυτή δεν ανακαλείται και επομένως μπορεί να την κάνει. Πήρε αρνητική απάντηση, ενώ θετικά απάντησε στο αίτημά της για την εφαρμογή της εισαγωγικής επιμόρφωσης εντός του εργασιακού ωραρίου και με απαλλαγή από τα εκπαιδευτικά καθήκοντα.

Η πορεία έληξε με αίσθημα αισιοδοξίας και αγωνιστικότητας, ενώ η ΕΛΜΕ με πρωτοβουλία της Αγωνιστικής Παρέμβασης Εκπαιδευτικών έχει πάρει αποφάσεις για συνάντηση τη Δευτέρα (20/2) με μαθητές και γονείς και οργάνωση συλλαλητηρίου. Επίσης, είναι δεδομένη η απόφαση της ΕΛΜΕ για ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ με τα εκπαιδευτικά σωματεία σε επίπεδο Κρήτης, αλλά και πανελλαδικά.

Βέροια

Μαζικά και δυναμικά απάντησαν στα κυβερνητικά σχέδια περί αξιολόγησης οι εκπαιδευτικοί στην Ημαθία. Η συμμετοχή στην απεργία κυμάνθηκε σε σχετικά υψηλά ποσοστά (το 50% άγγιξε στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, το 35 % στη δευτεροβάθμια) και η απεργιακή συγκέντρωση στην πόλη της Βέροιας μεγάλη.

Στους συγκεντρωμένους απεργούς εκπαιδευτικούς μίλησαν ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ημαθίας, η πρόεδρος του ΣΕΠΕ Βέροιας-Αλεξάνδρειας, ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Νάουσας καθώς και εκπρόσωπος των γονέων. Το κλίμα μεταξύ των συγκεντρωμένων εκπαιδευτικών ήταν αισιόδοξο και ήταν φανερή η πίστη τους πως και αυτή η επιχείρηση επιβολής, έπειτα από 41 χρόνια, της αξιολόγησης θα μείνει στα χαρτιά. Η πίστη πως η πολιτική της κυβέρνησης και του υπουργείου είναι βαθιά αντιεκπαιδευτική έγινε ολοφάνερη και στη μαχητική πορεία που ακολούθησε στους δρόμους της πόλης και στα αγωνιστικά συνθήματα που ακούστηκαν από τους εκπαιδευτικούς.

Στην απεργιακή συγκέντρωση βρέθηκαν μαζικά οι σύντροφοι, τα μέλη και οι φίλοι του Εκπαιδευτικού Ομίλου, διακίνησαν πλατιά το περιοδικό μας και συζήτησαν με δεκάδες συναδέλφους για τη συνέχιση του αγώνα, τις απαραίτητες κινήσεις και διορθώσεις σε τοπικό και γενικότερο επίπεδο, ώστε η συσπείρωση δυνάμεων στα εκπαιδευτικά σωματεία να γίνει ακόμα μεγαλύτερη και οι εκπαιδευτικοί να βρεθούν σε καλύτερες θέσεις για να αντιπαλέψουν την αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή πολιτική και σήμερα και στο μέλλον.

Κέρκυρα

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η απεργία-συγκέντρωση-πορεία των εκπαιδευτικών στην Κέρκυρα. Το ποσοστό της απεργίας ήταν 75% στους δασκάλους και 45% στους καθηγητές. Οι απεργοί συγκεντρώθηκαν στα Λύκεια (Σαρόκο) και πορεύτηκαν με συνθήματα στο κέντρο της πόλης. Η πορεία κατέληξε στην πλατεία Ανουντσιάτα, όπου οι δάσκαλοι δημιούργησαν διάφορα σατιρικά δρώμενα με αντικείμενο την απεργία.
Στη συγκέντρωση μοιράστηκε πλατιά η προκήρυξη του Εκπαιδευτικού Ομίλου (μόνο εμείς είχαμε υλικά) και δόθηκαν τα Αντιτετράδια, η Πορεία και ο Λαϊκός Δρόμος. Οι 400 περίπου διαδηλωτές, με πιο ζωηρό το τμήμα των δασκάλων, αποτελούν μία πολύ καλή εκκίνηση για το χώρο της παιδείας στο νησί.

Γιάννενα

Μαζική ήταν η απεργιακή διαδήλωση και στα Γιάννενα! Εκτός απ’ τους εκπαιδευτικούς συμμετείχαν και αρκετοί καλλιτέχνες με το σωματείο χορευτών και τον Φ.Σ. Καλών Τεχνών.

Στην διαδήλωση συμμετείχε με πανό και προκήρυξη η Φοιτητική Πορεία και ο Εκπαιδευτικός Όμιλος.

Τις προηγούμενες μέρες οι δυνάμεις της Φοιτητικής Πορείας με πανό, αφισάκια και μοίρασμα προκήρυξης προσπαθήσαμε για την μαζικοποίηση της απεργίας και της διαδήλωσης!

Είναι ανάγκη κόντρα στο κλίμα αναστολής των αγώνων που κήρυξαν όλα τα αστικά και ρεφορμιστικά κόμματα να μπουν ευρύτερες λαϊκές δυνάμεις στον αγώνα και να κλιμακωθεί!