Για μειώσεις στα διόδια έκανε λόγο ο Σπίρτζης τον Απρίλιο του 2019

Ο Σπίρτζης κηρύσσει δήθεν “ανένδοτο” κατά των λογικών αρπαχτής της εταιρείας με πράξη νομοθετικού περιεχομένου αναστολής του νέου χαρατσιού.

Αυξήσεις σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων (και στα περιβόητα εκπτωτικά προγράμματα) ανακοίνωσε η Αττική Οδός. Πιο συγκεκριμένα, από την 1η Ιούλη για τα επιβατικά προβλέπεται μεσοσταθμική αύξηση από τα 2.80 στα 3.00 ευρώ, ενώ με την έναρξη του νέου έτους το κόστος διέλευσης αναμένεται να εκτοξευτεί στα 3.30 ευρώ (αύξηση 17.85%).

Η εταιρεία επιχειρεί να χρυσώσει το χάπι καθώς η νέα ονομαστική τιμή του διοδίου θα είναι περίπου 20% χαμηλότερη από το όριο που προσδιορίζεται στη σύμβαση παραχώρησης, αφού το άνω συμβατικό όριο διοδίων τελών ανέρχεται σήμερα στα 3.77 ευρώ, ενώ αν ληφθούν υπόψη και τα εκπτωτικά προγράμματα, η μέση τιμή θα είναι ακόμα χαμηλότερη από το συμβατικό όριο.

Με θρασύτητα η εταιρεία παριστάνει την κοινωνικά ευαίσθητη, αφού παρά την αύξηση του πληθωρισμού και παρά τη σημαντική μείωση του αριθμού των διελεύσεων, αντιλαμβανόμενη τις οικονομικές δυσκολίες που ενέσκηψαν στη χώρα διατήρησε σταθερή την τιμή τα τελευταία δεκατρία χρόνια.

Η εθνικά υπεύθυνη κοινοπραξία διαστρέφει την κοινή λογική, όταν είναι γνωστό πως η τιμή διέλευσης για τα επιβατικά οχήματα έχει υπερδιπλασιαστεί το διάστημα 2002-2017(από 1.2 σε 2.8 ευρώ) χάρη στους ληστρικούς όρους της αποικιοκρατικού τύπου σύμβασης με ΣΔΙΤ, που κυρώθηκε το 1996 από τους πρωτοσύγκελους του παλιού δικομματισμού ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, (νυν ΚΙΝΑΛ).

Μπροστά στη λαϊκή κατακραυγή, ο λαλίστατος υπουργός μεταφορών και υποδομών, Χ. Σπίρτζης, ( ο οποίος πρόσφατα πλειοδότησε σε δημαγωγικές εξαγγελίες περί απαλλαγής των κατοίκων του Ωρωπού ένεκα της υποψηφιότητάς του στην Ανατολική Αττική), ανακάλυψε προεκλογικά λογικές αρπαχτής.

Αν και το υπουργείο του ήταν ενήμερο από τις 28/12/2018 για τους καιροσκοπισμούς των ιδιωτικών συμφερόντων που επιχειρούν να εγκαθιδρύσουν ανυπόστατα δικαιώματα και οφέλη σε βάρος των χρηστών των αυτοκινητόδρομων και ουδέποτε εκφράστηκε από την ηγεσία του η παραμικρή αντίρρηση, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Αττικής Οδού,ο Σπίρτζης παριστάνει κατόπιν εορτής τον αδιάλλακτο Ροβεσπιέρο.

Στο όνομα της υπεράσπισης του δημόσιου συμφέροντος, επικαλούμενος συνταγματικές διατάξεις περί εκτάκτων αναγκών εκτόξευσε το πυροτέχνημα της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου αναστολής των αυξήσεων μέχρι να ολοκληρωθεί ο έλεγχος που βρίσκεται σε εξέλιξη στην Αττική Οδό.

Οι όψιμες φιλολαϊκές μεταμφιέσεις του Σπίρτζη δεν μπορούν ωστόσο να πείσουν κανέναν, όταν μάλιστα είναι νωπή η συναίνεση της κυβέρνησής του σε ανάλογες αυξήσεις που έχουν επιβάλει οι ευαγείς κοινοπραξίες στα κόμιστρα από τις αρχές του τρέχοντος έτους (Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου κ.ά.).