διαγωνίως

Ώστε η Ασπασία είναι οριστικά νεκρή! Αλλά αυτή είναι η διαφορά των κομμουνιστών από τους ιδεαλιστές. Εμείς παίρνουμε τα καλύτερα από τον νεκρό και προσπαθούμε να τον κάνουμε γόνιμο σπόρο, βηματοδότη, φωτοδότη, υπόδειγμα. Οι άλλοι δίνουν ραντεβού στο υπερπέραν. Η Ασπασία διδάσκει. Γερή φιλόλογος, ανοιχτό πνεύμα, μεταδοτική, πιεστική όπου χρειάζονταν, θεατρόφιλη και κινηματογραφόφιλη, σκληρή στην κριτική της αλλά δίκαιη, αγαπούσε τους μαθητές/τριες με έναν «θρησκευτικό» τρόπο και βίωνε τις αγωνίες τους, τη φτώχεια, τις δυσκολίες στο σπίτι ή στο σχολείο, σε βαθμό που να αρνείται να πληρωθεί για τη δουλειά της. Γενναία και περήφανη σε βαθμό άξιον σχολιασμού. Αλλά τώρα είναι νεκρή! Αφήνοντας πίσω της μία σπουδαία παρακαταθήκη μιας ολόκληρης ζωής που μπορεί να περιγραφεί μονάχα με μια λέξη: ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΡΙΑ

▲▼▲

Ποιο ήταν το θέμα των προηγούμενων ημερών; Η Novartis, ο ΠτΔ, το Λιβυκό πέλαγος, ο κορονοϊός και μύρια τόσα άλλα. Τώρα τα φώτα της δημοσιότητας άλλαξαν «ηλεκτρολόγο» και μεταφέρθηκαν στον Έβρο. Όχι πως δεν είναι σημαντικό θέμα το προσφυγικό. Το ζήτημα όμως είναι πως τα ισχυρά ΜΜΕ μπορούν να αλλάζουν πουκάμισα, τόσο που σε βάζει σε υποψίες για ενιαίο κέντρο ροής πληροφοριών. Λες; Γιατί με τόση ανοησία, κοντέψαμε ακόμα κι εμείς να πιστέψουμε ότι δεν υπάρχουν συνομωσίες άρα ούτε και θεωρίες συνομωσιών. Για να επανέλθουμε. Στον Έβρο, που άνοιξε ο Ερντογάν τις πύλες της Κόλασης, η μισή καρδιά μας τουφεκίζεται. Λοιπόν, ένα καλό σύνθημα η στήλη νομίζει πως είναι: «Βγάλτε τον ιμπεριαλισμό στην προσφυγιά για να ζήσουν καλύτερα οι πρόσφυγες».

▲▼▲

Ώστε οι νεοφιλελεύθεροι και η ΝΔ δεν είναι γενικώς υπέρ του laisser faire – laisser passer (ελεύθερη μετακίνηση, διακίνηση όλων). Με αφορμή τον κορονοϊό η κυβέρνηση δεν καλοβλέπει τους Κινέζους επενδυτές, ούτε τους Μιλανέζους εμπόρους υφασμάτων και κατεβάζει τα ρολά στα σύνορα, κλείνει σχολεία και καταργεί τα καρναβάλια, κλείνει θέατρα και σινεμά. Τι κρίμα! Αλλά τα γεγονότα είναι πεισματάρικα και επιβάλλουν καταστάσεις. Μπας και οι νεοφιλελέδες ρέπουν στον κρατισμό;

▲▼▲

Αναρωτιούνται πολλοί για τις συνταγές τηλεθέασης που ασχολούνται με τη μαγειρική. Η εξήγηση είναι αρκετά εύκολη. Οι ιθύνοντες της εκπομπής την έκαναν αρκετά γήινη. Το φαγητό – όσο κι αν είναι “συνταγές του Βούδα”- είναι καθημερινή ενασχόληση δισεκατομμυρίων ανθρώπων, τρόπος επιβίωσης, πρώτη αρχή της δουλειάς και τράβα κορδέλα.

Δεύτερον οι διαγωνιζόμενοι είναι κάποιοι από μας, φτωχά παιδιά που δουλεύουν νυχθημερόν για τον επιούσιο. Μπορεί να χουν την γκλαμουριά της τηλεοπτικής περσόνας αλλά είναι άνθρωποι της διπλανής πόρτας.

Τρίτον άρχισαν οι εκπλήξεις, οι συνομωσίες και τα τηλεοπτικά ξεκατινιάσματα για να χορταίνει το μάτι του λαού αντρίλα. Φυσικά και οι κομμουνιστές δεν θα έκαναν συνταγές. Ωστόσο καλό είναι να αποκωδικοποιούμε τα συμβάντα και να βγάζουμε συμπεράσματα.

▲▼▲

Νομίζουμε πως δάσκαλοι και καθηγητές έχουν ένα ευρύ πεδίο ενασχόλησης και θα πρέπει να πάρουν άμεσα πρωτοβουλίες δράσης. 1821, πρόσφυγες, δημοκρατία, δημόσια Παιδεία, είναι η μικρή συλλογή που κάναμε και θα χρειάζονταν πολύ μελάνι για να ολοκληρώσουμε το θέμα που άνοιξε η άρχουσα τάξη. Μαζί τους οι φοιτητές, οι διανοούμενοι, οι εργαζόμενοι γονείς, οι προοδευτικοί άνθρωποι. Αρκεί να φύγουν απ’ τη ζεστασιά του σπιτιού τους και να ανοιχτούν σ’ όλη τη χώρα. Αλλιώς θα αλωνίζει η Γιάννα Αγγελοπούλου, οι στρατοχωροφύλακες του Χρυσοχοΐδη, ο Μητσοτάκης αυτοπροσώπως, μ’ αυτή την ανόητη και ξέπνοη υπουργό Παιδείας που είναι ντίλερ των ιδιωτικών σχολείων και της αγοράς.

Ένας φίλος της στήλης βάζει μεγάλο στοίχημα πως θ’ αποκαλυφθεί πως η Κεραμέως είναι κύμβαλο αλαλάζον και έχει ροπή εις το χρυσίον. Ας βγουν οι εκπαιδευτικοί από την αλαλία.