Πρόκειται για την κοινοπραξία «Θερμαϊκή Οδός» (Ελλάκτωρ, Archi-rodon, Boskalis) η οποία πρόκειται να αποζημιωθεί από το Δημόσιο για την υποθαλάσσια οδική αρτηρία Θεσσαλονίκης, ένα έργο που δεν υλοποιήθηκε.

Το 2005 η συγκεκριμένη κοινοπραξία ανακηρύχθηκε ανάδοχος του αυτοκινητόδρομου που θα συνέδεε τη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης με την ανατολική πλευρά, με μια αρτηρία συνολικού μήκους 6,2 χλμ., εκ των οποίων περίπου 1 χλμ. θα ήταν υποθαλάσσια σήραγγα. Ένα έργο προϋπολογισμού 472 εκατ. ευρώ.

Η σχετική σύμβαση υπογράφηκε το 2006, όμως στη συνέχεια το έργο εγκαταλείφθηκε, καθώς αμφισβητήθηκε η σκοπιμότητα της κατασκευής του, ενώ αρνητικά γνωμοδότησε και το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Η κοινοπραξία προσέφυγε δικαστικά αξιώνοντας αποζημίωση. Τελικά Δημόσιο και κοινοπραξία κατέληξαν στο ποσό των 85 εκατ. ευρώ, έπειτα από πρόταση για συμβιβαστική επίλυση της διαφοράς που κατέθεσε η κοινοπραξία και έγινε δεκτή τον Δεκέμβρη του 2021 από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Η απόφαση για τη σχετική έγκριση δέσμευσης του ποσού της αποζημίωσης ήδη δημοσιοποιήθηκε.

Και όλα αυτά:

Όταν το κόστος κατασκευής των αντιπλημμυρικών έργων της Θεσσαλονίκης εκτιμάται σε περίπου 80 εκατομμύρια. Το κόστος 20 σύγχρονων σχολείων το ίδιο.

Όταν για τις πρόσφατες πλημμύρες της Πάτρας (17-10-2023) ο πρόεδρος της ΔΕΥΠΑ ανέφερε : «…Το μεγάλο πρόβλημα της Πάτρας στην αντιπλημμυρική θωράκιση, τα έργα μεγάλης σημασία για τη ζωή και τις περιουσίες των συμπολιτών, δεν χρηματοδοτούνται, για να έχουμε και εμείς ένα αξιόπιστο σύστημα αντιπλημμυρικής προστασίας…».

Όταν το Βενιζέλειο νοσοκομείο του Ηρακλείου αλλά και όλα τα δημόσια νοσοκομεία της χώρας στενάζουν από τις ελλείψεις.

Σήμερα που πανάκριβα έργα βιτρίνας των Ολυμπιακών αγώνων της Αθήνας, φτιαγμένα με πόρους βγαλμένους από τη φοροληστεία του λαού μας σαπίζουν, έρχεται αυτή η σκανδαλώδης απόφαση να καταδείξει ακόμα μια φορά, ότι η ιεράρχηση, ο σχεδιασμός και η παραγωγή έργων υποδομών προχωρούν με γνώμονα τα συμφέροντα των ξένων και ντόπιων επιχειρηματικών ομίλων μακριά από τις πραγματικές ανάγκες του λαού μας, κατεύθυνση που έχουν υλοποιήσει και υλοποιούν απαρέγκλιτα όλες οι κυβερνήσεις μέχρι τώρα.

Η έγκριση της συγκεκριμένης απόφασης από την κυβέρνηση της ΝΔ, όταν η καταστροφή του θεσσαλικού λαού είναι ακόμα παραπάνω από νωπή, αποτελεί κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό σκάνδαλο.