Πληθώρα καταγγελιών έγιναν το τελευταίο διάστημα από εκπαιδευτικούς σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία, για απειλές απόλυσης, αν δεν υπέκυπταν στις πιέσεις να εργαστούν όλο το καλοκαίρι παράνομα και φυσικά χωρίς πρόσθετη αμοιβή. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα ιδιωτικού νηπιαγωγείου στην περιοχή της Γλυφάδας, στο οποίο επικρατούν πρωτόγονες εργασιακές συνθήκες, με τη νηπιαγωγό να καλείται ταυτόχρονα με τις εκπαιδευτικές της αρμοδιότητες, να προε­τοιμάζει το φαγητό, να σφουγγαρίζει τις αίθουσες, να καθαρίζει τις τουαλέτες. Με ό,τι συνεπάγεται αυτή η έλλειψη βοηθητικού προσωπικού και για την εποπτεία των παιδιών από την εκπαιδευτικό, και με τον κίνδυνο για σοβαρά ατυχήματα να είναι μεγάλος.

Οι εργασιακές συνθήκες μεσαίωνα στο χώρο των νηπιαγωγείων κυριαρχούν, με τους εκπαιδευτικούς να αμείβονται με μισθό κατώτερο του νόμιμου, να καλούνται να δουλεύουν επιπλέον ώρες χωρίς υπερωριακή αμοιβή, καθώς και να εκτελούν χρέη βοηθητικού προσωπικού. Στο πλαίσιο αυτό, ο νόμος Κεραμέως με (τον κατ’ ευφημισμό) τίτλο «Εκσυγχρονισμός της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», που ψηφίστηκε τον Ιούλιο του 2020, ήρθε να θέσει γερές βάσεις για την παγίωση της ανομίας και να τη μετατρέψει σε νόμιμο καθεστώς! Διόλου τυχαίο το γεγονός ότι, ενώ η κ. Κεραμέως στη συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων στη Βουλή για το νόμο της, απαγόρευσε να παραστεί οποιαδήποτε άλλη συλλογικότητα για την εκπαίδευση (με πρόσχημα ότι «λένε τα ίδια»), το επέτρεψε σε δύο εργοδοτικούς φορείς από τον χώρο της προσχολικής αγωγής. Ακόμα πιο προκλητικό το γεγονός ότι οι εν λόγω εκπαιδευτικοί-λάστιχο θα πρέπει σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, ανά τακτά χρονικά διαστήματα να αξιολογούνται για το έργο τους και κατ’ επέκταση να υφίστανται τις συνέπειες μιας κακής αξιολόγησης!

Στο ίδιο μήκος κύματος κι ο νόμος Χατζηδάκη ήρθε να γκρεμίσει ό,τι ίσως άφησε όρθιο ο νόμος Κεραμέως, αν άφησε κάτι… Γιατί μπορεί ο εκπαιδευτικός να αναγκάζεται να κάνει όσα περιγράφηκαν παραπάνω και πολλά άλλα, αλλά θα μπορεί να παίρνει έξτρα ρεπό …αρκεί να μη τα ζητήσει καλοκαίρι!