Στα πλαίσια της πολιτικής «απελευθέρωσης των κλειστών επαγγελμάτων», που κλιμακώνεται ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία της κρίσης (και) σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, καθ’ υπόδειξη μεταξύ άλλων και της κακόφημης «εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ», η αμερικάνικη uber αναδείχθηκε στον κλάδο υπηρεσιών ταξί σε πλανητικό μονοπώλιο, επεκτείνοντας τις ευαγείς δραστηριότητές της σε δεκάδες χώρες, ως επί το πλείστον με αθέμιτα μέσα, παραβλέποντας κατά περίπτωση, όπως στην Ελλάδα, το ισχύον εθνικό δίκαιο.

Στο ρόλο του ολετήρα, για την κατεδάφιση των εργασιακών σχέσεων των οδηγών ταξί που επιφέρει το περιβόητο «άνοιγμα του κλάδου», και με πρόδηλο στόχο την εμπέδωση της κυριαρχίας της, η εταιρεία ανέπτυξε τη διαπλοκή της με 1850 «ενδιαφερόμενους – λομπίστες», πρώ­ην και νυν μέλη κυβερνήσεων και άλλους κρατικούς αξιωματούχους σε 29 χώρες και την ΕΕ. Στο «προς επιρροή» πελατολόγιο της uber συμπεριλαμβάνονται -σύμφωνα με τις αποκαλύψεις- τρανταχτά ονόματα όπως ο Μπάιντεν, ο Μακρόν κατά τη διάρκεια της θητείας του ως υπουργός οικονομικών της Γαλλίας (2014-2016), επίτροποι της ΕΕ, ο πρώην Ολλανδός πρωθυπουργός Ρούτε, αλλά και ναυαρχίδες της ενημέρωσης στην Εσπερία, όπως η γερμανική BILD.

Στη χώρα μας ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θ. Λυμπερόπουλος, περιγράφοντας το σκιώδες καθεστώς ασυδοσίας που έχει επιβάλει η uber (με τη συνδρομή των εγχώριων «διαπλεκομένων») αποκάλυψε πως «δεν τηρείται τίποτα από το νομοθετικό πλαίσιο». Έκανε λόγο για «10.000 οχήματα, από ΙΧ έως πολυθέσια βανάκια που λειτουργούν μέσω της uber χωρίς να ενημερώνεται κανένας και χωρίς να φορολογούνται εντός Ελλάδας».