Ένα από τα προεκλογικά επιχειρήματα της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι ότι ο πληθωρισμός αργά αλλά σταθερά μειώνεται, και αν οι πολίτες «εμπιστευτούν τη ΝΔ τότε στην επόμενη τετραετία θα δει ο Έλληνας πολίτης μεγάλες αλλαγές».

Η πραγματικότητα όμως λέει, ότι οι ανατιμήσεις είναι τεράστιες. Μάλιστα στα σούπερ μάρκετ τα λαϊκά νοικοκυριά βλέπουν πια ακόμα και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (σ.σ.: ετικέτας των ίδιων των σούπερ μάρκετ), να έχουν μεσοσταθμική αύξηση που φτάνει το… 16,4% στο πρώτο τετράμηνο του έτους.

Παράλληλα η αύξηση των προϊόντων ετικέτας (σ.σ. ετικέτες εταιρειών επώνυμων προϊόντων) στο ίδιο διάστημα έφτασε στο 6%.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον τύπο, ένα καλάθι με 60 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που πέρυσι, τέτοια εποχή, κόστιζε 150 ευρώ, φέτος, στα τέλη του Απριλίου, για το ίδιο καλάθι ο καταναλωτής πλήρωσε 174,6 ευρώ. Έτσι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δεν είναι πια φτηνότερα, καθώς η ψαλίδα έχει αρχίσει να κλείνει. Από 60 ευρώ που ήταν μέχρι και πέρυσι η διαφορά μεταξύ ενός καλαθιού με προϊόντα μόνο ετικέτας σούπερ μάρκετ και ενός καλαθιού με μόνο επώνυμα προϊόντα, φέτος η διαφορά αυτή έχει μειωθεί στα 48 ευρώ.

Από τη μεριά τους τα σούπερ μάρκετ αποδίδουν τις ανατιμήσεις σε εξωγενείς παράγοντες που καμία σχέση δεν έχουν με τη δική τους κερδοσκοπία. Παρόλα αυτά τα στοιχεία αποδεικνύουν κάτι τελείως διαφορετικό. Μέσα στις πρώτες 18 εβδομάδες του 2023, δηλαδή μέχρι τις 23 Απριλίου, ο συνολικός τζίρος τους έφτασε τα… 4,09 δισ. ευρώ! Ποσό που, αν συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό, θα αποτελεί νέο ρεκόρ πωλήσεων, με βάση τη μέχρι σήμερα πορεία της κατανάλωσης και τις προβλέψεις από τις εταιρείες ερευνών.

Την ώρα, όμως, που ο τζίρος των σούπερ μάρκετ έχει εκτιναχθεί σε επίπεδα-ρεκόρ, ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε. Συγκεκριμένα, ο όγκος πωλήσεων, δηλαδή τα προϊόντα που αγοράστηκαν, υποχώρησε κατά… 3,5%. Έτσι, το ίδιο χρονικό διάστημα που πούλησαν λιγότερα προϊόντα είδαν να μπαίνουν στα ταμεία τους… 300 εκατ. ευρώ περισσότερα!

Και ενώ έτσι έχει η πραγματικότητα, η κυβέρνηση προσπαθεί να αποδείξει πως ο πληθωρισμός μειώνεται. Αυτό το εξασφαλίζει μέσω της ΕΛΣΤΑΤ, φτιάχνοντας διαχρονικά ένα ιδεατό καταναλωτικό πρότυπο, καθώς προσθέτει ανάμεσα σε άλλα προϊόντα και υπηρεσίες που δεν έχουν καμία σχέση με τα προϊόντα που καταναλώνουν καθημερινά τα λαϊκά στρώματα στη χώρα μας. Παραδείγματος χάριν συμμετέχουν στη διαμόρφωση του πληθωρισμού η αγορά αεροπλάνου και αερόστατου. Κατά συνέπεια μειώνεται ο πληθωρισμός, αφού λιγότεροι αγοράζουν τα προϊόντα αυτά.

Παρ’ όλες αυτές τις αλχημείες η κυβέρνηση της ΝΔ δεν μπορεί να αποκρύψει το γεγονός ότι τα χρήματα του μέσου νοικοκυριού δεν φτάνουν να καλύψουν τις ανάγκες του μέχρι το τέλος του μήνα. Ότι αγοράζουν μικρότερες συσκευασίες και με χειρότερη θρεπτική αξία. Ότι κόβουν βασικά καταναλωτικά προϊόντα για να τα βγάλουν πέρα. Όλα τα παραπάνω είναι κάποιοι από τους λόγους που πρέπει ο λαός να καταδικάσει τη δεξιά πολιτική της φτώχειας και της ακρίβειας στηρίζοντας τις δυνάμεις της πραγματικής αριστεράς.