Μέσα στο γενικότερο κλίμα εθνικιστικής υστερίας λόγω του Μακεδονικού ζητήματος, όπως και του θανάτου του Κατσίφα, αντιδραστικές, φασιστικές και ακροδεξιές δυνάμεις βρήκαν πρόσφορο έδαφος και υποκινούν καταλήψεις σε διάφορα σχολεία της Ελλάδας. Σχολικά προαύλια γέμισαν με πανό στα οποία δεσπόζουν συνθήματα εθνικιστικού μίσους και αλυτρωτισμού με κυρίαρχο το “Η Μακεδονία είναι Ελλάδα”, ενώ μαθητικά συλλαλητήρια με αντίστοιχο περιεχόμενο και συνθηματολογία οργανώθηκαν την Πέμπτη 29/11. Τα συνθήματα αυτά σκόπιμα συγκαλύπτουν το γεγονός ότι, γεωγραφικά, η περιοχή της Μακεδονίας είναι μοιρασμένη σε τρεις χώρες (Ελλάδα, Βουλγαρία, πΓΔΜ) και ελληνική είναι αυτή που βρίσκεται εντός των συνόρων της Ελλάδας. Το παραπάνω σύνθημα λοιπόν, δεν είναι μια αθώα λαθεμένη διατύπωση, αλλά αποτελεί έκφραση του αντιδραστικού ελληνικού εθνικισμού που διατηρεί επεκτατικές βλέ­ψεις απέναντι στις γειτονικές χώρες.

Οι εν λόγω καταλήψεις εναντιώνονται διακηρυκτικά στη Συμφωνία των Πρεσπών. “Ξεχνούν” βέβαια να καταγγείλουν τον στρατιωτικό, θανατηφόρο συνασπισμό του ΝΑΤΟ που δημιούργησε το Μακεδονικό ζήτημα όταν διέλυσε με πόλεμο το 1999 τη Γιουγκοσλαβία. “Ξεχνούν” πως η Συμφωνία των Πρεσπών επιβλήθηκε μέσα από τις τρομαχτικές πιέσεις της ΕΕ και του ΝΑΤΟ και με μοναδικό σκοπό να περάσει η γειτονική χώρα κάτω από τον έλεγχό τους και να μπει στους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς. “Ξεχνούν” να αναφέρουν πως το ΝΑΤΟ προσπαθεί να μετατρέψει τα Βαλκάνια σε μια απέραντη έκταση βάσεων, έχοντας ήδη καταλάβει κομμάτια γης της χώρας μας σε Σούδα, Άκτιο, Άραξο και Λάρισα. Φυσικά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ­ΑΝΕΛ έχει υποσχεθεί περισσότερες βά­σεις σε Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Τυμπάκι Κρήτης. Δε θεωρούμε καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι οι εθνικιστικές δυνάμεις που υποκινούν τις μαθητικές καταλήψεις δε λένε κουβέντα για τους ιμπεριαλιστές της ΕΕ και του ΝΑΤΟ. Άλλωστε ο εθνικισμός είναι η άλλη όψη της υποτέλειας, ακριβώς επειδή μιλά στο όνομα της πατρίδας και του λαού, χωρίς όμως να λέει μισή κουβέντα για εκείνους που είναι οι πραγματικοί μας εχθροί, δηλαδή οι κυρίαρχες ιμπεριαλιστικές δυνάμεις και τα ντόπια στηρίγματά τους.

Οι καταλήψεις είναι μέσο πάλης και αγώνα. Στο πέρασμα της ιστορίας έχουν χρησιμοποιηθεί για να βγάλουν μαθητές στους δρόμους, οι οποίοι διεκδίκησαν τα αιτήματά τους και αγωνίστηκαν, πολλές φορές και με νικηφόρα αποτελέσματα. Αυτή είναι η χρονιά που το υπουργείο Παιδείας προωθεί το νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που μετατρέπει το λύκειο σε εξεταστικό κέντρο βαθαίνοντας έτσι τους ταξικούς φραγμούς, μειώνει τη χρηματο­δό­τη­ση, υποβαθμίζει τα μουσικά Λύκεια και παραμελεί τα ΕΠΑΛ/ ΕΠΑΣ. Σε όλη αυτήν τη συγκυρία που οι μαθητές καλούνται να βγουν στους δρόμους, οι τωρινές ενέργειες κυλούν την έννοια της κατάληψης στον εθνικιστικό βούρκο και προσπαθούν να αποσυντονίσουν τους μαθητές από τα πραγ­­ματικά τους προβλήματα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ τα προηγούμενα χρόνια μαθητές οδηγούνταν στα δικαστήρια επειδή συμμετείχαν σε κινητοποιήσεις ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, σήμερα η κυβέρνηση σιωπά, ενώ οι δυνάμεις της ΝΔ σιγοντάρουν αυτού του είδους τις καταλήψεις. Χαρακτηριστική είναι η ανακοίνωση της ΔΑΚΕ καθηγητών της Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης η οποία, αφού υπενθυμίζει ότι πάντα ήταν αντίθετη στην πρακτική της κατάληψης, επισημαίνει ωσ­τόσο πως οι συγκεκριμένες καταλήψεις είναι διαφορετικές, διότι αυτές είναι ακηδεμόνευτες σε σχέση με τις προηγούμενες τις οποίες, σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση της ΔΑΚΕ, τις υποκινούσε η αριστερά. Μάλιστα, έφτασε στο σημείο η παράταξη της ΝΔ να χρησιμοποιεί επιχειρήματα του χρυσαυγίτη βουλευτή Χρήστου Παππά και να καταγγέλλει την αριστερά που αναδεικνύει την προσπάθεια της Χρυσής Αυγής και εθνικιστικών κύκλων να υποκινήσουν αυτές τις καταλήψεις. Το ίδιο και τα ΜΜΕ που υπερπροβάλλουν τις καταλήψεις αυτές, όταν δε βγάζουν άχνα για τις εκπαιδευτικές κινητοποιήσεις. Αν ήταν άλλη η φύση της κατάληψης θα ήταν οι πρώτοι που θα της έβαζαν φρένο χαρακτηρίζοντάς την παράνομη, όπως έχουν κάνει πολλές φορές στο παρελθόν.

Απέναντι σ’ όλα αυτά η Μαθητική Πορεία καλεί τους μαθητές μέσα από γενικές συνελεύσεις να απορρίψουν το δηλητήριο του εθνικισμού και του ρατσισμού. Αυτοί που σήμερα δημαγωγούν στο όνομα της Ελλάδας και της Μακεδονίας και προσπαθούν να διεγείρουν το μίσος της μαθητικής νεολαίας απέναντι στους γειτονικούς λαούς είναι οι πολιτικοί απόγονοι εκείνων που κάποτε συνεργάστηκαν με τους Ναζί και αυτών που μερικές δεκαετίες αργότερα πρόδωσαν την Κύπρο. Καλούμε τους μαθητές να τους απομονώσουν.

Καλούμε τους μαθητές να δείξουμε την αλληλεγγύη μας απέναντι στους γειτονικούς λαούς και να αντιταχθούμε στην πολεμική μηχανή του ΝΑΤΟ. Ταυτόχρονα με αυτά, να ξεκινήσει η συζήτηση για τα άμεσα και επιτακτικά ζητήματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε στα σχολεία, για τη διεκδίκηση δημόσιας και δωρεάν παιδείας, χωρίς ταξικούς φραγμούς.

Μαθητική Πορεία