Στις 21-03-2023 έπεσαν οι τελικές υπογραφές στο υπουργείο Οικονομικών, για να περάσουν τα περιουσιακά στοιχεία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον Επιχειρηματικό Όμιλο Προκοπίου.

Ο υπουργός Οικονομικών, Χρ. Σταϊκούρας, χαρακτήρισε τον εφοπλιστή Προκοπίου “από μηχανής Θεό” και είπε ότι η κυβέρνηση κατάφερε στη θητεία της να διευθετήσει χρονίζοντα θέματα της ναυπηγικής και αμυντικής βιομηχανίας, συμπεριλαμβάνοντας σε αυτά την ιδιωτικοποίηση της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων και τη μερική ιδιωτικοποίηση της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας, που σπάει στα δύο, με είσοδο στρατηγικού επενδυτή στο εμπορικό κομμάτι(!).

Παρέλειψε βέβαια να δηλώσει ότι για να το καταφέρει η κυβέρνηση αυτό έκανε δεκτές όλες τις αξιώσεις του επιχειρηματικού ομίλου, του παρέδωσε το ναυπηγείο “καθαρό” από εργαζόμενους και από χρέη. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι απολύθηκαν όλοι οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων και μάλιστα χωρίς όλα όσα τους οφείλονται, ενώ επιπλέον σύμφωνα με τις δηλώσεις του Σταϊκούρα “…προκειμένου να υπάρξει μεγιστοποίηση του επενδυτικού ενδιαφέροντος και διασφάλιση της λειτουργικής συνέχειας της επιχείρησης στο καθεστώς της Ειδικής Διαχείρισης (…) το υπουργείο Οικονομικών, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, προχώρησε σε νομοθετικό, διοικητικό και πολιτικό επίπεδο στην επίλυση σειράς ζητημάτων (…)». Υπενθύμισε επίσης ότι “…πρόσφατα, νομοθετήθηκε πλέγμα διατάξεων το οποίο ρυθμίζει ζητήματα αιγιαλού, χωροθετήσεων και υπαγωγής σε καθεστώς στρατηγικής επένδυσης ταχείας αδειοδότησης…”.

Ο Προκοπίου αγόρασε τα ναυπηγεία με 62 εκατ. ευρώ (25 εκ. το «πολεμικό» κομμάτι τής Ελλ. Ναυπηγεία Α.Ε. και 32 εκ. το «εμπορικό» από την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου), όταν σύμφωνα με ανεξάρτητους εκτιμητές μόνο το σκέλος της ΕΝΑΕ αποτιμάται σε περισσότερα από 100 εκατομμύρια ευρώ, ενώ προγενέστερη τιμή εκκίνησης του ακινήτου της ΕΤΑΔ ήταν 55 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, η κυβέρνηση έδωσε το ελεύθερο στον επιχειρηματία να επεκτείνει τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες και ήδη ο Προκοπίου ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να δημιουργήσει μονάδα παραγωγής ενέργειας από φυσικό αέριο, ξεσηκώνοντας όλο τον λαό της περιοχής στο πόδι, ο οποίος βλέπει να αυξάνεται ακόμα περισσότερο ο κίνδυνος για ένα Βιομηχανικό Ατύχημα Μεγάλης Έκτασης, αφού η εγκατάσταση του σταθμού θα γειτνιάζει με πολλές επικίνδυνες βιομηχανικές εγκαταστάσεις (διυλιστήρια, υγραέρια, χημική βιομηχανία, δραστηριότητα πλοίων μεταφοράς πετρελαιοειδών και άλλα είδη υδρογονανθράκων κ.ά.).

Υπενθυμίζεται ότι η ευρύτερη περιοχή είναι πολλαπλά επιβαρυμένη, λόγω των διυλιστηρίων στον Ασπρόπυργο, των πολλών βιομηχανιών στο Θριάσιο Πεδίο και του ΧΥΤΑ Φυλής, ενώ νέες οχλήσεις προστίθενται και στο όρος Αιγάλεω, από τα «παράθυρα» που ανοίγει το πολυνομοσχέδιο του ΥΠΕΝ, με δυνατότητα επέκτασης σταθμού απορριμμάτων ακόμα και στις προστατευόμενες ζώνες.