Με ταχύτατους ρυθμούς η κυβέρνηση προχωρά στην ιδιωτικοποίηση των ναυπηγεί­ων Σκαραμαγκά εν μέσω ανταγωνισμών από μεγάλους ομίλους των βα­­σικότερων ιμπεριαλιστικών χωρών.

Πρόκειται αναμφίβολα για το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας και της ανατολικής Μεσογείου με εγκαταστάσεις που, με έναν αναγκαίο εκσυγχρονισμό, μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό ναυπηγικό κέντρο.
Χρονικό όριο για την κατάθεση προσφορών και του ανάλογου διαγωνισμού έχει τεθεί το τέλος Νοεμβρίου, ενώ θα ακολουθήσει και επόμενο στάδιο διαγωνιστικής διαδικασίας για τα περιουσιακά στοιχεία (ακίνητα) που έχουν περιέλθει στην Εταιρία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ), χωρίς να αποκλείεται τελικά να αποτελέσουν βήματα μιας ενιαίας διαδικασίας πώλησης. Ειδικά για το βασικότερο στοιχείο, την δεξαμενή 5, που θεωρείται η μεγαλύτερη δεξαμενή της Μεσογείου.

Οι μνηστήρες που ενδιαφέρονται για τα ναυπηγεία σύμφωνα με πληροφορίες είναι η Onex που έχει ήδη αποκτήσει τη διαχείριση των ναυπηγείων Σύρου και Ελευσίνας, ο όμιλος Νorth Star, η ολλανδική Damen Group, η γαλλική Naval Group, ενώ και οι γερμανοί δείχνουν να επανεμφανίζονται στους διεκδικητές μέσω της Thyssen Krupp που έχει την τραυματική «εμπειρία» παλιότερης διαχείρισης στο συγκεκριμένο ναυπηγείο.

Ενώ άλλος παράγοντας που θα επηρεάσει τα δεδομένα είναι η πρόθεση της κινεζικής Cosco να κατασκευάσει ναυπηγείο στο γειτονικό Πέραμα.
Σε ό,τι αφορά την Οnex και τα αμερικανικά συμφέροντα, προφανώς το ζήτημα αποκτά και διάσταση γεωστρατηγική εκτός από την επιχειρηματική, μιας και η απόκτηση και άλλου ναυπηγείου στην τανάλια της ανατολικής Μεσογείου, με στρατιωτικό σκέλος, ευνοεί σχεδιασμούς της αμερικάνικης υπερδύναμης στην περιοχή. Σε αυτό να προσθέσουμε το ήδη εκφρασμένο ενδιαφέρον τους για τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης.

Εν μέσω όλων αυτών των διεργασιών, και παρά τις διαβεβαιώσεις του πρωθυπουργού Μητσοτάκη από τη ΔΕΘ, περί θέσεων εργασίας που δεν θα χαθούν αντίθετα θα πολλαπλασιαστούν, για τους εργαζόμενους στα ναυπηγεία δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη ή διασφάλιση, ούτε για τις θέσεις εργασίας, ούτε για τις συμβάσεις απασχόλησης.

Αυτή την περίοδο την μισθοδοσία τους έχει αναλάβει το Πολεμικό Ναυτικό -το 65% των μισθών- και οι πιθανές αποζημιώσεις μαζί με τις οφειλές (το υπόλοιπο 35%), ξεπερνάνε τα 200 εκατομμύρια ευρώ, που όπως εικάζεται είναι το εκτιμώμενο τίμημα της αγοράς των ναυπηγείων.
Άρα και πάλι οι εργαζόμενοι θα βρεθούν μάλλον στη θέση του τελευταίου τροχού της αμάξης με ό,τι αυτό συνεπάγεται στο μέσο της οικονομικής κρίσης και την συνεχόμενη για δεκαετίες απαξίωση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας.

Μια επίσης σημαντική παράμετρος είναι πως ο χώρος την προσφυγικής δομής στον Σκαραμαγκά ανήκει στην ΕΤΑΔ που προαναφέραμε, και η «εκκαθάρισή» του, θα είναι προϋπόθεση της οποιασδήποτε μεταβίβασης της κυριότητας ή της διαχείρισης. Κι εδώ «κουμπώνει» η τοποθέτηση του υπουργού μεταναστευτικής πολιτικής Μηταράκη στη Βουλή για κλείσιμο, πάνω από 60 τον αριθμό, προσφυγικών δομών στη χώρα.