Εξάωρη στάση εργασίας πραγματοποίησαν στις 25/11 οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και 24ωρη απεργία στις 26/11, αντιδρώντας στο νομοσχέδιο για την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, το οποίο συζητείται στη Βουλή αυτές τις μέρες.

Οι Ενώσεις όλων των κλάδων των εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας καταγγέλλουν ότι το νομοσχέδιο που φέρνει η ΝΔ στη Βουλή, σε πλήρη σύμπλευση με τους φορείς της αεροπορικής αγοράς (που ελέγχονται από την ΥΠΑ), όπως είναι η Fraport που διαχειρίζεται τα 14 αεροδρόμια, η εταιρεία του «Ελ. Βενιζέλος», η Ενωση Ελληνικών Αεροπορικών Εταιρειών, η ΙΑΤΑ και ο Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων, εγκυμονεί κινδύνους στην ασφάλεια των πτήσεων και την εθνική κυριαρχία, «τρύπες» στο ελεγκτικό έργο και επικείμενο οικονομικό αδιέξοδο που θα οδηγήσει στην ιδιωτικοποίηση της Υπηρεσίας.

Θυμίζουμε ότι τα αεροδρόμια μεταβιβάστηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ το 2011 για να δοθούν στη συνέχεια από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τα 14 περιφερειακά στη «Fraport». Προχώρησε ο λειτουργικός διαχωρισμός της ΥΠΑ με τη Γενική Διεύθυνση Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας, ενώ με τον νόμο του ΣΥΡΙΖΑ του 2016 η ΥΠΑ πήγε σε νομικό διαχωρισμό με τη σύσταση δύο νομικών προσώπων: την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) και την ΥΠΑ. Η πρώτη προβλέφθηκε να έχει την κανονιστική-εποπτική αρμοδιότητα και η ΥΠΑ να παρέχει τις υπηρεσίες αεροδρομίου, αεροναυτιλίας.

Τώρα, έρχεται το νομοσχέδιο αυτό και μετατρέπει την ΑΠΑ σε ανεξάρτητη αρχή, συρρικνωμένη (καθώς προβλέπεται ότι από 487 εργαζόμενοι θα μείνουν 172) αφήνοντας χώρο να δοθεί ο εποπτικός έλεγχος στους ιδιώτες και την ΥΠΑ σε ξεχωριστό ΝΠΔΔ με οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια, ανοίγοντας και εδώ ουσιαστικά διάπλατα τις πόρτες για την ιδιωτικοποίηση: είτε με την είσοδο μάνατζερ επενδυτή, ή με ΣΔΙΤ κ.ο.κ. Άλλωστε, το Σχέδιο Επιδόσεων που προβλέπεται για την ΥΠΑ συνδέει τους μισθούς των εργαζομένων με την αποδοτικότητα, τη μείωση των καθυστερήσεων κ.ά.