Τσουνάμι εξελίξεων αναμένεται στο λιμάνι του Πειραιά αν ισχύσουν οι πληροφορίες για την «επιθετική» δραστηριότητα της κινεζικής Cosco, στην οποία από δεκαετίας και πλέον ανήκει η απόλυτη πλειοψηφία των μετοχών του ΟΛΠ (Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς).

Σύμφωνα με αυτές τις πληροφορίες που δημοσιοποίησε (;) κατα­ρχάς ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Β. Κορκίδης, η κινεζική εταιρία σχεδιάζει να μπει στον τομέα της τροφοδοσίας πλοίων.

Αν αυτό πραγματοποιηθεί θα πρόκειται για μια ενέργεια που αντιστοιχεί σε μονοπωλιακή συμπεριφορά των Κινέζων, που από ό,τι φαίνεται έχουν «αγκυροβολήσει» στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μας με σκοπό να χωθούν σε όλους τους τομείς δραστηριότητας και τελικά να τα πάρουν όλα.

Επειδή δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά, η σπίθα, που θα κριθεί πόσο δυνατή ήταν ή θα εξελιχθεί σε πυρκαγιά, μπήκε όταν από την Cosco Shipping Agency έφυγε επιστολή προς τις ελληνικές αρχές με την οποία ζητούσε να γίνουν όλα τα απαραίτητα βήματα προκειμένου να γίνει ανταγωνιστικός ο τομέας του εφοδιασμού πλοίων.

Στο σημείο αυτό να υπογραμμίσουμε πως δεκάδες και ίσως εκατοντάδες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που ασχολούνται με τον εφοδιασμό των πλοίων, εμπορικών και ακτοπλοϊκών, με αυτές τις εξελίξεις πιθανά θα οδηγηθούν στο λουκέτο, και πολλοί εργαζόμενοι θα αντιμετωπίσουν το φάσμα της ανεργίας.

Ακόμα υπάρχουν κινήσεις της Cosco που καθόλου αδιάφορες είναι και που επιβεβαιώνουν το παραπάνω συμπέρασμα.

Κι αυτές πρώτον είναι η βάση κρουαζιέρας στην Πειραϊκή, δεύτερο η άδεια ναυπηγείου στο Πέραμα, και τρίτο το αίτημα των Κινέζων για την κατασκευή και τέταρτης προβλήτας στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων με σκοπό να κατακτηθεί η πρώτη θέση στην Ευρώπη σε δεύτερο μεταγενέστερο χρόνο.

Σε ό,τι αφορά το πρώτο, τη βάση κρουαζιέρας, ήδη έχει αρχίσει η μεταφορά όγκων για να μπαζωθεί η περιοχή και να γίνει η νέα προβλήτα, με αντιδράσεις των κατοίκων ασθενικές προς το παρόν, που ωστόσο αναδεικνύουν ζητήματα περιβαλλοντικών επιπτώσεων καθώς και υποβάθμιση αν όχι και καταστροφή μνημείων ιστορικού και αρχαιολογικού χαρακτήρα, όπως τα αρχαία τείχη και το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή.

Τώρα για την άδεια ναυπηγείου στη ζώνη του Περάματος, έχουν προσπαθήσει να καταρτίσουν δικό τους μητρώο ναυπηγοεπισκευαστών, και να δημιουργήσουν ηλεκτρονική πλατφόρμα για την κίνηση όλων των εμπορευμάτων από το λιμάνι του Πειραιά.

Τέλος, για τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων σε περιοχές που συνορεύουν με αυτόν, θεωρείται και βάσιμα πως θα τις επιβαρύνουν περιβαλλοντικά, με την Cosco να υποστηρίζει πως κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί γιατί τα κοντέινερ θα είναι σε καθεστώς τράνζιτ (!!!), αδιαφορώντας για το αδιαμφισβήτητο γεγονός και για τους «πύργους» που διαμορφώνονται και την έκταση που καταλαμβάνουν με την εναπόθεσή τους…

Είναι εντυπωσιακό -τουλάχιστον εμείς έτσι το εκτιμήσαμε- πως μόλις την προηγούμενη Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου η ΕΡΤ1 σε εκπομπή της με τον τίτλο «Ειδικές αποστολές», προχώρησε σε μια αγιοποίηση της Cosco και των Κινέζων «επενδυτών», για το «πόσο καλό έκανε η επένδυση» των Κινέζων στον Πειραιά, πόσο άδικο είχαν οι αντιδράσεις που είχαν προηγηθεί κατά την υπογραφή και κύρωση της συμφωνίας, μέχρι και μουσική ραπ προβλήθηκε στο αφιέρωμα γραμμένη από εργάτη – μουσικό, με τις σχετικές εικόνες «χαρούμενων» εργατών που πέρναγαν τις πύλες του ΟΛΠ.

Η εκπομπή – αφιέρωμα στην Cosco, μάλιστα προβλήθηκε σε επανάληψη μετά από δύο μέρες, το βράδυ της Τετάρτης 17/2.
Οπότε άρχισε να «δένει το γλυκό»…