Ο υπουργός υποδομών Σπίρτζης προανήγγειλε την απαλλαγή των κατοίκων του δήμου Ωρωπού και της κοινότητας Βαρνάβα από την πληρωμή των διοδίων (μετωπικά και πλευρικά), μέχρι το τέλος του 2022, όταν και θα ολοκληρωθεί η εφαρμογή του “νέου, δικαιότερου συστήματος των ηλεκτρονικών διοδίων”.
Ωστόσο, η κοινοπραξία “Νέα Οδός” αξιώνει “αποζημίωση λόγω της απώλειας εσόδων που θα προκύψει”, μετακυλίοντας το κόστος στο σύνηθες υποζύγιο, δηλαδή το λαό.
Αξίζει να σημειωθεί πως στην αποικιοκρατικού τύπου  σύμβαση που κυρώθηκε το 2007 με πρωτοστάτες την τότε κυβέρνηση της Δεξιάς και το ΠΑΣΟΚ(νυν ΚΙΝΑΛ), προβλέπεται ετήσιο χαράτσι …του δημοσίου προς την εταιρεία της τάξης των 15 εκ. ευρώ λόγω της μη λειτουργίας πλευρικών σταθμών διοδίων στη Βαρυμπόμπη και τον Άγιο Στέφανο.
“Με την ίδια λογική” άλλωστε και η κατασκευαστική “Αιγαίου”, απομυζά από τον κρατικό προϋπολογισμό πάνω από ένα εκατομμύριο ευρώ το χρόνο, καθώς (και) εκεί δεν έχει τεθεί σε λειτουργία ο “προβλεπόμενος” σταθμός διοδίων στα Τέμπη.
Παρόλα αυτά ο υπουργός Υποδομών (που εμφανίζεται επιλεκτικά και όψιμα “ευαίσθητος” για τους κατοίκους του Ωρωπού, καθώς εκτός των άλλων αναμένεται να είναι υποψήφιος στην αντίστοιχη περιφέρεια στις προσεχείς εθνικές εκλογές), κάνοντας την ανάγκη φιλοτιμία, συνεχίζει κυνικά τη δημαγωγία.
Κομπάζει πως το εν λόγω ψηφοθηρικό δωράκι της κυβέρνησής του είναι απότοκο “της καλής διαπραγμάτευσης” που πέτυχε με την κοινοπραξία που θα κατασκευάσει τον αυτοκινητόδρομο Ε 65, καθώς “τα έσοδα από τα διόδια της περιοχής Αφιδνών και του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Αθήνα – Λαμία είναι συνδεδεμένα με την παραχώρηση της Ιονίας Οδού και του Ε65”.
Σε μια διαστροφή της κοινής λογικής ο Σπίρτζης προσπαθεί να πείσει πως “πριν ένα χρόνο εξαιρέσαμε από τα πλευρικά διόδια τους κατοίκους των όμορων δήμων Αχαρνών, Κηφισιάς , Αγίου Στεφάνου”, όταν είναι γνωστό πως ο πολύχρονος αγώνας των κατοίκων των παραπάνω δήμων έχει ματαιώσει μέχρι στιγμής την εγκατάσταση διοδίων.
Στο ίδιο μήκος κύματος, ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε την ελεύθερη μετακίνηση των ετεροδημοτών και των δικαστικών αντιπροσώπων τους σε όλους τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας, στη γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου και στην Αττική Οδό (στις 26 Μάη και στις 2 Ιούνη για τους ετεροδημότες και τα τριήμερα 24-27 Μάη και 31 Μάη έως 3 Ιούνη για τους δικαστικούς αντιπροσώπους), καλώντας ουσιαστικά για μια ακόμα φορά τα λαϊκά στρώματα “να πληρώσουν τη νύφη”, αφού οι εταιρείες θα πληρωθούν το αντίστοιχο ποσό (για την “ελεύθερη” μετακίνηση), από τον κρατικό προϋπολογισμό, δηλ. πάλι από τις τσέπες του κοσμάκη.