Για το έτος 2020 η κυβέρνηση έβγαλε τροπολογία να χαριστούν πάνω από 70 εκατομμύρια για διαφυγόντα κέρδη λόγω κορονοϊού στους  παραχωρησιούχους των εθνικών οδών. Δηλαδή στους μεγαλοκατασκευαστές τους, οι οποίοι στη συνέχεια είναι και οι εκμεταλλευτές των εθνικών οδών στη χώρα μας. Και αυτό γιατί όταν υπογράφηκαν οι συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων στους ιδιώτες μία από τις προϋποθέσεις ήταν ότι σε περίπτωση που δεν επιτευχθούν τα προσδοκώμενα κέρδη, τα οποία προέρχονται κυρίως από τα διόδια, ....τη χασούρα θα την καλύψει το Ελληνικό Δημόσιο!

Σύμφωνα λοιπόν με υπουργικές αποφάσεις τόσο το πρώτο όσο και το δεύτερο εξάμηνο του 2020, βασικά οι τέσσερις μεγάλοι παραχωρησιούχοι, για το σύνολο του 2020 εισπράττουν υπέρογκα ποσά. Έτσι αναλυτικά θα εισπραχθούν τα παρακάτω:

  • 23.690.000€ καταβολή στον παραχωρησιούχο «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.».
  • 13.570.000€ καταβολή στον παραχωρησιούχο «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.».
  • 27.860.000 καταβολή στον παραχωρησιούχο «ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.».
  • 3.480.000 καταβολή στον παραχωρησιούχο «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ».
    Ενώ ξεχωριστό κονδύλι εγκρίθηκε για τον παραχωρησιούχο «ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε.», που αφορά το τμήμα και μόνο της γέφυρας Ρίου – Αντιρίου. Αυτό ανέρχεται στα 5.300.000€. Ενώ ακαθόριστο παραμένει το ποσό που έχει εγκριθεί για την «ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ».
  • Στους παραχωρησιούχους εγκρίθηκαν αποζημιώσεις με “επιχείρημα” κυρίως την κατάρρευση της κυκλοφορίας των αυτοκινητοδρόμων εξαιτίας των περιορισμών που επιβλήθηκαν στην κίνηση και την αντίστοιχη μείωση των εσόδων, καθώς και με πρόσχημα ότι καθυστέρησε και η εκτέλεση προγραμματισμένων εργασιών, όπως τα έργα συντήρησης.
    Βέβαια τα ποσά αυτά αφορούν μόνο το 2020, μιας και το 2021μέχρι και το Μάιο υπήρχαν εκτεταμένοι περιορισμοί στις μετακινήσεις. Αναμένεται το επόμενο διάστημα θα γίνει ξεκάθαρο το μέγεθος των ποσών που πρόκειται να λάβουν από την κυβέρνηση.
  • Την ώρα που τεράστια τμήματα του Ελληνικού λαού η κυβέρνηση της ΝΔ τα έχει οδηγήσει στην ανεργία και κατά συνέπεια στη φτώχεια με τα μέτρα με αφορμή τον κορονοϊό, χαρίζει εκατομμύρια όχι γιατί οι αυτοκινητόδρομοι δεν είχαν κέρδη, αλλά γιατί αυτά δεν ήταν αυτά που τους είχαν τάξει την ώρα υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης για εκμετάλλευση των εθνικών οδών.